Archive

  • Sort Blog:
  • All
  • Bouw
  • Duurzaamheid
  • MVO
  • Nieuwbouw
  • Onderhoud
  • Ontwikkelingen
Hudson's Bay

Ubink: Het land door voor Hudson’s Bay

Hudson’s Bay

Na het faillissement van V&D restte enkel nog de vraag: wat gaat er met al die panden gebeuren? Maar toen was daar het Canadese Hudson’s Bay Company (HBC) om haar entree te maken in het Nederlandse winkelbeeld. De warenhuizen die HBC de komende twee jaar verwacht te openen zullen naar schatting 2.500 banen opleveren, zo stelt NRC Handelsblad. Verder zal de verbouwing van de panden tijdelijk werk verschaffen aan 2.500 mensen; én daar pikt Ubink Bouw en Onderhoud ook een graantje mee.

 

Werkzaamheden Hudson’s Bay

Medio 2017 zijn wij gestart met het opnemen en vervangen van het hang- en sluitwerk in de warenhuizen. Een klus waar onze medewerkers het hele land voor afreizen: van Zwolle tot Maastricht, en onder meer in Den Bosch, Leiden en Amsterdam. Oorspronkelijk was de opdracht enkel voor het vervangen van de cilinders in 10 vestigingen. Maar door de kwaliteit die hierbij geleverd werd, de flexibele inzet van mensen en uitvoering zonder inbreuk te maken op de bedrijfsvoering is de opdracht verbreed naar ál het hang- en sluitwerk in de warenhuizen.

 

Fasering Hudson’s Bay

Deze eerste 10 vestigingen vormen fase 1 van de in totaal 20 winkels die Hudson’s Bay in Nederland gaat openen. Inmiddels heeft Ubink ook fase 2 gegund gekregen. Voor fase 2 heeft Ubink, naast de uitvoering, ook een adviserende rol gespeeld met betrekking tot het ontwerp- en uitvoeringsplan.

 

Een nieuw concept introduceren in een bestaand pand brengt, door de kaders waarbinnen gewerkt moet worden, hele andere uitdagingen met zich mee dan nieuwbouw. De grootste uitdaging zit hem dan ook in het uitvoeren van het werk, zonder inbreuk te maken op de bedrijfsvoering. Hoewel de winkels officieel nog niet geopend zijn, zijn deze wel in bedrijf. Medewerkers zijn namelijk al bezig met het inrichten van de winkels en inventaris in de schappen te leggen.

 

De tweede uitdaging is met name de tijd: net als met iedere retail-klus zijn ook hier de deadlines heel strak. Hudson’s Bay heeft al bepaald wanneer de winkels geopend worden, en dat voert de werkdruk aardig op.

 

Maar voor Ubink Bouw en Onderhoud, een bedrijf dat veel voor grote namen werkt en (zacht uitgedrukt) gewend is om onder hoge tijdsdruk kwaliteit te leveren, is dat geen enkel probleem.

KLM

Ubink vergroot motorput van KLM voor Dreamliner

In 2014 heeft Ubink Bouw en Onderhoud, onder begeleiding van Sodexo, de motorput van KLM op Schiphol Oost vergroot. Dit was nodig omdat onderhoud aan de motoren van de Boeing 787 Dreamliner hierin moeten plaatsvinden. De bestaande situatie was te klein voor deze motoren. De nieuwe motorput heeft een omvang van 4 meter breed, 4 meter diep en 13 meter lang.

 

Om de nieuwe motorput te realiseren moest eerst de omliggende grond ontgraven worden. Dit bracht een uitvoeringsrisico met zich mee omdat het gehele werkgebied 4 meter onder zeeniveau ligt. Hierdoor bevindt het grondwater zich vlak onder de oppervlakte. Na het ontgraven, met de nodige ingestelde maatregelen tegen het grondwater, is de vloer van de put gestort en zijn de damwanden, van 3 ton per stuk, geplaatst.

 

Tijdens het vergroten van de motorput vond de bedrijfsvoering van KLM gewoon doorgang. Ubink Bouw en Onderhoud denkt altijd met haar opdrachtgevers mee aan oplossingen om de bedrijfsvoering zo min mogelijk te hinderen tijdens de uitvoering van onze werkzaamheden. Om tijd te winnen heeft Ubink 6 weken lang 24 uur per dag doorgewerkt zodat het werk zo min mogelijk overlast zou veroorzaken en het onderhoud van de motoren van de Dreamliner zo snel mogelijk weer opgepakt konden worden.

 

De hoge tijdsdruk en de uitdagende omstandigheden maakten dit een ingewikkeld project. Maar Ubink Bouw en Onderhoud heeft, in samenwerking met opdrachtgever KLM en coördinator Sodexo, deze klus als team geklaard en daarmee weer uitzonderlijk werk geleverd. Ubink Bouw en Onderhoud voert tevens continu onderhoud uit voor KLM/Sodexo, met volledige doorgang van de bedrijfsvoering.

 

Ubink vergroot motorput van KLM

Opdrachtgever: KLM
Aannemer: Reimert Bouw en Infrastructuur
Uitvoerder: Ubink Bouw en Onderhoud
Samenwerking: Sodexo