Archive

  • Sort Blog:
  • All
  • Bouw
  • Duurzaamheid
  • MVO
  • Nieuwbouw
  • Onderhoud
  • Ontwikkelingen
Schiphol 1

Vervangen stalen gevelbeplating Hal 1 Gebouw 565 Schiphol

Ubink Bouw en Onderhoud uit Almere voert regelmatig bouw- en onderhoudswerkzaamheden uit voor KLM Cargo op Schiphol. Zo hebben wij ook bij Hal 1 van Gebouw 565 de bestaande stalen gevelbeplating vervangen. Hier is asbest geconstateerd. Wij hebben dit gesaneerd en afgevoerd en vervolgens het gebouw rondom van nieuwe beplating voorzien. Tijdens onze werkzaamheden gingen de bedrijfsactiviteiten van KLM gewoon door. Er moest dus met een zeer strakke planning gewerkt worden.

 

Onze werkzaamheden voor vervangen stalen gevelbeplating Hal 1 Gebouw 565 Schiphol omvatten:

 

 

  • maken van werkplannen;
  • maken van uitvoeringsplanning;
  • maken van tekening bouwplaatsinrichting;
  • organiseren van wekelijks voortgangsoverleg;
  • demonteren van 1000 m² asbestbeplating;
  • dagelijks vrijgeven van terrein en afvoeren van asbest;
  • demonteren vaste elementen (kooiladder e.d.) van de gevels en nieuwe elementen aanbrengen;
  • aanbrengen van isolatie en beplating;
  • aanbrengen van dakkappen;

 

Door direct overleg met de verantwoordelijken in de werkplaats zijn wij in staat om zo efficiënt mogelijk met het werkterrein om te gaan. Zo is de beperkte ruimte hierdoor geen probleem geweest en kon de bedrijfsvoering van KLM gewoon doorgang vinden. Door een efficiënt werkplan te maken konden wij ervoor zorgdragen dat de gestelde planning van maximaal 3 weken gehaald werd.

 

 

 

Vervangen asbestbeplating Gebouw 565 Schiphol

Opdrachtgever: KLM Equipment Services Schiphol
Aannemer: Ubink Bouw en Onderhoud
Uitvoerder: Ubink Bouw en Onderhoud
KLM

Ubink vergroot motorput van KLM voor Dreamliner

In 2014 heeft Ubink Bouw en Onderhoud, onder begeleiding van Sodexo, de motorput van KLM op Schiphol Oost vergroot. Dit was nodig omdat onderhoud aan de motoren van de Boeing 787 Dreamliner hierin moeten plaatsvinden. De bestaande situatie was te klein voor deze motoren. De nieuwe motorput heeft een omvang van 4 meter breed, 4 meter diep en 13 meter lang.

 

Om de nieuwe motorput te realiseren moest eerst de omliggende grond ontgraven worden. Dit bracht een uitvoeringsrisico met zich mee omdat het gehele werkgebied 4 meter onder zeeniveau ligt. Hierdoor bevindt het grondwater zich vlak onder de oppervlakte. Na het ontgraven, met de nodige ingestelde maatregelen tegen het grondwater, is de vloer van de put gestort en zijn de damwanden, van 3 ton per stuk, geplaatst.

 

Tijdens het vergroten van de motorput vond de bedrijfsvoering van KLM gewoon doorgang. Ubink Bouw en Onderhoud denkt altijd met haar opdrachtgevers mee aan oplossingen om de bedrijfsvoering zo min mogelijk te hinderen tijdens de uitvoering van onze werkzaamheden. Om tijd te winnen heeft Ubink 6 weken lang 24 uur per dag doorgewerkt zodat het werk zo min mogelijk overlast zou veroorzaken en het onderhoud van de motoren van de Dreamliner zo snel mogelijk weer opgepakt konden worden.

 

De hoge tijdsdruk en de uitdagende omstandigheden maakten dit een ingewikkeld project. Maar Ubink Bouw en Onderhoud heeft, in samenwerking met opdrachtgever KLM en coördinator Sodexo, deze klus als team geklaard en daarmee weer uitzonderlijk werk geleverd. Ubink Bouw en Onderhoud voert tevens continu onderhoud uit voor KLM/Sodexo, met volledige doorgang van de bedrijfsvoering.

 

Ubink vergroot motorput van KLM

Opdrachtgever: KLM
Aannemer: Reimert Bouw en Infrastructuur
Uitvoerder: Ubink Bouw en Onderhoud
Samenwerking: Sodexo